Veelgestelde vragen


 

Informatie over het aankoopproces

Ik ben een particulier, kan ik een bestelling plaatsen?

Ja. Je kunt zowel als bedrijf en als particulier onze merchandising kopen. Zowel gepersonaliseerd met logo als onbedrukt. Houd er wel rekening mee dat wij een minimum aantal hanteren.


Kan een verkoper van Gift Campaign naar mijn kantoor komen?

We voeren geen commerciële bezoeken uit aangezien ons aankoopproces 100% online is. Op onze website vind je alle informatie. Daarnaast adviseert ons team jou graag geheel vrijblijvend over alle vragen en twijfels die je hebt!


De prijs varieert per hoeveelheid, waarom is dit?

Voor elke productie en het gebruik van de drukmachines zijn er vaste opstartkosten. De prijzen dalen daarom bij een hogere hoeveelheid van een bestelling. Ook werken wij met speciale kortingen wanneer je een grotere hoeveelheid besteld.


Welke betaalopties hebben jullie?

De beschikbare betaalopties zijn het doen van een bankoverschrijving en kaartbetaling (Visa, Mastercard). Deze verwerken wij via ons beveiligde Stripe-betalingsplatform.


Hoe weet ik de status van mijn bestelling?

Onze klantenservice informeert jou altijd over de status van jouw bestelling. Op het moment dat we jouw bestelling verzenden, ontvang je een e-mail met het trackingnummer zodat je op elk moment kunt zien waar de bestelling zich bevindt.


Ik wil een herhaalbestelling doen, kan dit?

Ja! Om dit te doen, hoef je alleen maar het bestelnummer door te geven van de bestelling die je wil herhalen. Je kunt contact met ons opnemen via de gebruikelijke kanalen (per e-mail, telefonisch of via het formulier op de website) met een vermelding van het nummer en wij regelen de rest.


Kan ik het product bekijken voor ik een bestelling plaats?

Om een idee te krijgen van hoe een artikel eruit ziet sturen we je graag een onbedrukte, fysieke sample toe. Zo krijg je inzicht in de kleur, het formaat en de grootte van het drukgebied van het artikel.


Het gewenste product is niet op voorraad; hebben jullie alternatieven?

Op onze website vind je een sectie met de meest populaire vergelijkbare producten als alternatief op andere producten. Uiteraard helpt onze klantenservice je ook graag met het vinden van een alternatief relatiegeschenk voor jouw marketingcampagne.


Hoe berekenen jullie de levertijden?

De levertijd is inclusief productie en verzending van het product vanuit de fabriek. Je ontvangt 24 uur (werkdagen) na het plaatsen van een bestelling een drukproef. Nadat je deze hebt goedgekeurd en wij jouw betaling hebben ontvangen start de productie en gaat de levertijd in.

Kan ik één item kopen of hanteren jullie een minimum aantal?

Bij Gift Campaign werken we met zeer kleine minimale hoeveelheden, echter bieden we niet de mogelijkheid om een ​​enkele eenheid te kopen. De minimale hoeveelheid kan per product verschillen, deze informatie vind je bij de bijbehorende productinformatie.


Wat betekent de ¨prijs vanaf¨ op jullie website?

De "prijzen vanaf" op de website komen overeen met een bestelling zonder bedrukking van 1000 stuks. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.


Wat is inbegrepen in de prijs bij het bedrukken van een item?

Onze prijs is inclusief vectorisatie van de meeste logo´s (afhankelijk van de complexiteit), opstartkosten, productverwerking en het afdrukken van het logo op het relatiegeschenk.


Kan ik een bestelling wijzigen / annuleren na bevestiging?

Ja. Je kunt je bestelling zonder problemen annuleren of wijzigen totdat deze in productie is genomen.


Als een product een defect bevat, krijg ik dan mijn geld terug?

Ja. Stuur ons in dit geval een foto waarop het defect duidelijk zichtbaar is en of het zich herhaalt in de verschillende individuele stuks. Onze klantenservice probeert zo snel mogelijk het geld terug te laten storten. Dit kan ook in het ontvangen een tegoed voor een andere bestelling of het vervangen van de bestelling.


Ik kan het gewenste product niet vinden; wat moet ik doen?

Wanneer je onze collectie aan het verkennen bent en je het gewenste product niet kunt vinden, nodigen we je uit om contact op te nemen met onze klantenservice. We adviseren je geheel vrijblijvend over een alternatief product.


Kan ik een voorbeeld laten bedrukken met mijn logo?

Ja. De kosten van een gedrukt monster kunnen echter hoog zijn. We raden daarom aan om een ​​gratis virtueel voorbeeld aan te vragen en bij twijfel een fysiek monster. Let op; deze is onbedrukt.


Kan ik een andere hoeveelheid bestellen dan de standaard?

Ja. In onze prijscalculator tonen we altijd de standaard hoeveelheden als referentie. Je kunt hier daarentegen ook een andere hoeveelheid invoeren en vervolgens op de knop ¨actualiseren¨ klikken. Je krijgt dan de prijs te zien voor deze hoeveelheid.


Zijn de levertijden gegarandeerd?

We doen altijd ons best om de aangegeven levertijd na te komen. We begrijpen heel goed dat dit voor jou belangrijk is. Het is mogelijk dat er eventuele vertragingen ontstaan die buiten ons bereik liggen. Hierover zullen wij je zo snel mogelijk informeren mocht dit het geval zijn.

 

Informatie over het logo afdrukken

Welke soorten logo's zijn geschikt om te bedrukken?

Dit hangt af van het type bedrukking. Bij het werken met digitale prints is er geen speciaal type bestand nodig aangezien het mogelijk is deze te beheren met .jpg of .pdf. Wij adviseren een kwaliteit van 300 dpi voor een kwalitatief hoog eindresultaat. Wat betreft de andere soorten druktechnieken is het het meest ideaal ideaal om een ​​gevectoriseerd bestand te hebben. Mocht je dit niet hebben, dan kunnen wij de vectorisatie voor jou doen.


Ik heb geen logo in vectorbestand, wat moet ik doen?

Maak je geen zorgen als je het logo niet in vector hebt: wij kunnen dit voor jou doen. Om het beheer van jouw bestelling te plannen, moet je rekening houden met de vectorisatietijd; die duurt ongeveer 24 uur (werkdagen).


Wat is een PMS-kleur en waar heb ik deze voor nodig?

Een PMS-kleur - of Pantone Matching System - bestaat uit een systeem dat elke kleur associeert met een specifieke numerieke waarde. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de bedrukte kleur exact overeenkomt met de aangegeven kleur. Maak je geen zorgen als je niet de exacte PMS van jouw logo kent. Wij zoeken de dichtstbijzijnde voor jou uit.


Wat betekent het als een logo gepixeld is?

Een afbeelding in een standaardformaat zoals een .jpg of een .png is opgebouwd uit pixels; dit zijn zeer kleine vierkantjes. Wanneer deze afbeelding (in dit geval een logo) kwaliteit verliest, worden deze vierkanten groter. Hierdoor komt het logo er slechter uit te zien. Dit noem je een gepixeld logo.


Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling correct wordt afgedrukt?

Eerst sturen we je offerte met een virtueel voorbeeld, waarin je kunt zien hoe het item er met jouw logo uit komt te zien. Nadat je de offerte hebt bevestigd sturen we een digitale drukproef mee met alle drukdetails. Zodra ook deze door jou is goedgekeurd kan de productie beginnen.


Kan het logo op meer dan één positie worden gedrukt?

Dit hangt af van het product. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Ik wil ieder item apart bedrukken met naam; kan dit?

Voor veel producten is deze optie beschikbaar, afhankelijk van de druktechniek. Wij doen dit vaker voor bedrijven. Bijvoorbeeld wanneer zij voor personeel relatiegeschenken zoeken en op ieder artikel de naam van een teamlid willen zetten. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor advies.


Kan lasergravure in een bepaalde kleur?

Bij lasergraveren is de kleur van de bedrukking afhankelijk van het oppervlaktemateriaal van het product. Het is dus niet mogelijk om een ​​specifieke kleur te kiezen. We hebben wel producten (mokken, notitieboekjes, pennen, ...) die beschikbaar zijn in verschillende kleuren. Deze worden zichtbaar wanneer we ze graveren met laser.


Kun je de kleur wijzigen van een logo dat we je sturen?

Het is geen probleem om de kleur van een logo dat je ons stuurt te wijzigen. Vertel ons welke tint je wilt en ons team stuurt je een simulatie van hoe dit eruit zou zien voor het gekozen product.


Kan ik het logo bedrukken op een positie die niet op de website staat?

Het kan zijn dat er nog andere printopties mogelijk zijn die we niet op onze website vermelden. Neem hiervoor gerust contact op met onze klantenservice.


Wat als ik geen logo of ontwerp heb om af te drukken?

Mocht je geen logo of afbeelding hebben om te verwerken in de merchandising. Dan kun je ons gerust een gewenste tekst doorgeven.

Wat betekent het wanneer een logo vector is?

Dit is een type logo dat is gevectoriseerd, dat wil zeggen dat het is samengesteld uit vectoren en niet uit pixels. Het grote voordeel van dit soort logo's is dat een verandering in de grootte van het logo geen invloed heeft op de kwaliteit. De meest voorkomende formaten voor dit soort bestanden zijn .pdf, .cdr, .svg, .eps en .ai.


Hoe weet ik of mijn logo vector is?

Om te beginnen worden gevectoriseerde afbeeldingen gepresenteerd in .ai, .svg, .cdr, .pdf of .eps formaten. Dus als de bestandsextensie anders is, is het zeker geen vector. Vervolgens kun je proberen op de afbeelding in te zoomen. Zie je kleine vierkantjes? Dan bestaat het logo uit pixels en moet deze worden gevectoriseerd.


Zijn PMS en CMYK hetzelfde?

Nee. PMS-inkten worden gemengd voordat het afdrukken begint, terwijl CMYK (cyaan, magenta, geel en zwart) zich tijdens het afdrukken mengen. CMYK's zijn pigmenten voor bedrukt papier, dus ze zijn perfect voor full colour bedrukking. Aan de andere kant zijn PMS unieke kleurwaarden, dus bedoeld voor logo's.


Wat is een photolith en waarom is dit belangrijk bij het bedrukken van een logo?

De photolith is een ondoorzichtige afdruk die het logo-ontwerp reproduceert. Hiervoor is het belangrijk om met vectorafbeeldingen te werken. Als het ontwerp meer dan één kleur heeft, moet voor elk van hen een fotolitho worden gemaakt. Dit is de ''mal'' die gebruikt wordt op om de afdruk te maken.


Wanneer krijg ik de drukproef met mijn logo?

In onze offertes nemen we altijd een digitaal voorbeeld op zodat jij een idee krijgt van het eindresultaat. Zodra je de offerte goedkeurt, ontvang je binnen 24 uur (werkdagen) een digitale drukproef. Deze is meer gedetailleerd dan het digitale voorbeeld in de offerte.


Hoe kan ik meer dan één logo uploaden op de afrekenpagina?

Voor het uploaden van meerdere logo´s selecteer je deze in het bijbehorende vak (dus nadat je op ¨upload logo¨ hebt geklikt). Houd hiervoor de CTRL-toets ingedrukt terwijl je op ieder logo klikt die je wilt uploaden.


Kost het meer om het logo op producten van diverse kleuren te bedrukken?

Nee. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Zolang het logo en de kleur van het logo niet verschillen. Zo kun je bij het bestellen van een waterfles bijvoorbeeld een combinatie maken van rode, blauwe en zwarte flessen en hetzelfde logo allemaal in het wit afdrukken op de diverse kleuren zonder dat hier extra kosten bij komen kijken.


Kan ik ook een logo bedrukken in goud- of zilverkleurig PMS?

Niet op alle producten kan direct een gouden of zilveren PMS worden bedrukt. Het is echter altijd mogelijk om een ​​PMS te kiezen die dicht bij goud of zilver ligt, zodat de afdruk een soortgelijk effect heeft.


Is het bedrukken in 4 kleuren hetzelfde als vierkleurendruk?

Nee. Met het bedrukken in 4 kleuren bedoelen we bijvoorbeeld tampondruk of zeefdruk. Hiervoor gebruiken we vier verschillende inkten. Dit is aan te raden voor logo´s met maximaal dit aantal kleurtonen. Een vierkleurendruk maakt daarentegen gebruik van het CMYK-systeem om een ​​afbeelding te reproduceren, waardoor een full colour bedrukking kan worden verkregen.


Wat is het maximum van het printoppervlak?

Het maximale drukgebied hangt af van het specifieke artikel en de druktechniek. Bij de productspecificatie kun je meer lezen over de drukgebieden en de alternatieven.

 

Levering en verzendingen

Wat zijn de verzendkosten?

Goed nieuws; bij ons is de verzending altijd gratis! In sommige gevallen kunnen we je een snellere verzending aanbieden (Express Delivery). Neem voor de voorwaarden contact op met onze klantenservice.


Kan ik de levertijd van een bestelling verkorten?

Ja! Afhankelijk van het gekozen type merchandising kunnen we Delivery Express toepassen om de levertijd te verkorten. In sommige gevallen is deze optie al inbegrepen in de standaard service zonder dat hier extra kosten bij komen kijken. Neem contact met ons op en we informeren je over de voorwaarden voor het door jou gewenste product.


Kan ik naar jullie kantoor komen om het product op te halen?

In onze kantoren doen we alleen de administratieve procedures met betrekking tot de verkoop van de relatiegeschenken. We hebben geen magazijn en we ontvangen ook geen goederen van de vervoerders, dus het is helaas niet mogelijk om de bestelling op te halen.


Kan ik de producten op jullie kantoor ophalen?

Helaas is dit niet mogelijk. We voeren in onze kantoren alleen de procedures uit om de aankoop te beheren. De bestellingen gaan rechtstreeks vanuit de fabriek naar het door jou opgegeven afleveradres. Een derde partij is dus verantwoordelijk voor het afdrukken en verzenden van de items. Dit gaat op de meest efficiënte en snelste manier.


Wanneer ontvang ik de factuur?

Meestal verstrekken we de factuur zodra de bestelling is verzonden. Mocht je deze eerder nodig hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De gebruikelijke levertijd voor de relatiegeschenken is 5 tot 10 werkdagen. Dit berekenen we vanaf jouw definitieve goedkeuring op het digitale voorbeeld. Deze periode kan variëren afhankelijk van het type product, druktechniek en waar de fabriek zich bevindt. De geschatte levertijd wordt aangegeven bij de productspecificaties op de website.


Wie stuurt mijn product?

Wij werken met de beste transportdiensten zodat jouw bestelling zo snel mogelijk aankomt. Afhankelijk van waar de fabriek is en waar het printen en verzenden zich bevindt, hebben we diverse vervoerders. Momenteel werken we samen met TNT, DHL en UPS.


De leverdatum is verstreken en ik heb de bestelling nog niet. Wat nu?

Als je jouw aankoop niet op de geschatte datum ontvangt, is het mogelijk dat er een vertraging is ontstaan door een externe factor. Neem in dit geval contact op met de verantwoordelijke vervoerder. Zij kunnen jou een trackingnummer geven, evenals meer informatie over de status van de levering.


Mijn bestelling is in productie / verzonden, kan ik het afleveradres nog wijzigen?

Zodra de bestelling in productiestatus komt, is het niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen. Het is daarom essentieel om te controleren of de informatie correct is en om de nodige wijzigingen aan te vragen voordat je de digitale drukproef goedkeurt.


Hoe weet ik de status van mijn bestelling?

Wanneer de bestelling vanuit onze fabriek is verzonden, stuurt de koerier je een trackingnummer. Op deze manier kun je bij hun website altijd de status van je bestelling controleren.

 

Retourneren

Ik wil mijn bedrukte producten retourneren. Is dat mogelijk?

Dit is alleen mogelijk wanneer het product niet overeenkomt met de genoemde en / of er een fout in de bedrukking is of een defect in het artikel. Stuur ons hiervoor foto's van deze storingen zodat we ze kunnen evalueren en beheren.


Ik heb verkeerde producten ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval contact met ons op via e-mail met een foto van de leveringsbon en de producten die je hebt ontvangen. Voeg hierbij graag het nummer van de bestelling toe, zodat we deze sneller kunnen afhandelen. Zodra we deze informatie van jou hebben ontvangen nemen we je vraag in behandeling.


Is er een ¨niet goed geld terug¨-garantie?

Als het product is beschadigd of er een fout in de bedrukking zit, stuur ons dan een foto van deze gebreken samen met het bestelnummer. Allereerst beoordelen we deze gebreken. Indien van toepassing kunnen we het geld teruggeven, een tegoed geven voor een andere bestelling of het product vervangen.

Kan ik de onbedrukte relatiegeschenken nog retourneren?

Je kunt de onbedrukte merchandising retourneren wanneer je ons hiervan binnen 15 dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte stelt. Is de retournering te wijten aan defecten in het product (in uiterlijk of werken), dan beheert een andere partij de inname, terugbetaling en / of vervanging. Is de retournering niet te wijten aan defecten in het product, dan moet de komen de retourneringskosten bij de koper te liggen.


De producten zijn niet goed bedrukt, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op als de bedrukking verkeerd is en stuur ons foto's van de defecten. Ons team zal het beheer verwerken en overgaan tot het ophalen en vervangen van de producten die deze gebreken hebben.

 

Over de producten

Kunnen jullie de inktkleur in de pennen veranderen?

Dit hangt af van het model. In de productbeschrijving kun je controleren welke inkt de standaard is. In sommige gevallen kunnen we hiervoor een kleurverandering aanvragen. Neem hiervoor contact met ons op en wij informeren je over de mogelijkheden. Mocht hier geen mogelijkheid voor zijn, dan helpen we je graag met het vinden van een vergelijkbare pen met de gewenste inkt.


Bedrukken jullie FFP2- of chirurgische mondkapjes met logo?

Het is helaas niet mogelijk om FFP2- of chirurgische mondkapjes aan te passen. Dit komt omdat dit de bescherming van het mondkapje kan beschadigen. Daarentegen hebben we een heleboel mondkapjes die wel te bedrukken zijn met logo. Bekijk gerust onze collectie.

Hoe was ik bedrukte tassen om de print goed te houden?

Wij adviseren je hiervoor om de tassen met de hand te wassen. Of gebruik minder agressieve reinigingsproducten. Wil je de tassen wel in de wasmachine doen? Gebruik dan korte programma´s met lage temperaturen. Dit is ook beter voor het milieu. Afhankelijk van het materiaal van de bedrukte tassen met logo en het type bedrukking kan het wasadvies verschillen. Neem bij twijfels daarom contact op met onze klantenservice.

★ Reviews